10x workout adviezen van een ballerina

Een gezond en mooi lichaam is niet hetzelfde als een strak lichaam. Maar voor professionele ballerina’s geldt dit principe wel. Een slank lichaam, een mooie healthy huid en sterke botten is het belangrijkste voor deze dansers en danseressen.  Niet gek dus dat professionele dansers experts zijn op het gebied van voeding en beweging.

Wat zijn dé tips van de echte Russische prima ballerina’s om je in shape te helpen en je lichaam zo gezond mogelijk te houden?

ballerina workout
(Via Vogue )

10x tips voor een gezond lichaam

Welke 10 tips geven de professionals voor een gezond en mooi lichaam:

1. Drink veel water

Dit is misschien wel de belangrijkste tip: drink genoeg water. Dat houdt in 2 liter per dag. Zorg dat je altijd een vol flesje bij je hebt, waar je ook bent. Zet desnoods een flesje water naast je bed of op je bureau. Vind je water flauw smaken, doe er dan wat besjes, limoen, citroen, komkommer of ander fruit in.

2. Soep is een hoofdgerecht en er is niet zoiets als een 5-gangen diner

Als je zo ligt als een veertje wilt zijn, moet je letten op je hoeveelheid eten. Het is een goed idee om deeg en zout uit je dagelijkse voeding te schrappen en in plaats daarvan meer groenten te eten.

3. Houd een eet dagboek bij

Als je iedere dag een ’donut ongelukje’ aan je lijstje moet toevoegen ga je je schuldig voelen. Dus als je alles moet opschrijven wat je eet, ga je vanzelf minder snoepen.

4. Je moet weten welke producten goed zijn voor je gezondheid

Zalm, amandelen, olijven, avocados en paprika’s zijn ontzettend goed voor je. Als je deze producten aan je dieet toevoegt, zul je je al snel meer energieker voelen.

Ballerina_Meals-20-728x494
(Via The Coveteur)

5. Als je die slanke ballerina benen wilt, work for it

Zorg dat je meer dan dat half uurtje per dag beweegt. Verbrand calorieën door elke dag (ja élke dag) touwtje te springen voor 3 minuten. Zet je favoriete muziek op en spring je gek. Plié’s zijn ook goed voor je houding en gewicht. Zet je voeten beiden iets wijder neer dan je schouders breed zijn. Punt je tenen naar buiten en buig je knieën totdat je in een zit positie zit. Houd je gewicht op je hielen. Houd dit vervolgens zolang als je kunt vol en herhaal. Buikspieren, billen, benen, op deze manier train je alles.

6. Rug recht aub

Als je mooi rechtop staat, lijk je op het eerste gezicht al meteen slanker.

7. Raak niet verveeld

Vind je joggen niet leuk, kies dan voor een andere sport. Zodra je verveelt raakt of de sport niet meer leuk vind, ga je je training skippen. Combineer bijvoorbeeld meerdere groepslessen met elkaar of ga op dansen, doe een keer yoga of train met vriendinnen.

8. De beste manier om te stretchen is doormiddel van een split

Oké je hoeft natuurlijk niet de volle split te kunnen met je benen half in je nek. Ga op de grond zitten en stretch door je benen zo wijd mogelijk uit elkaar te doen. Gewoon lekker voor de tv met je favoriete Netflix serie.

VERSPA-1
(Via Sportwiki)

9. Maak je zo mooi als een prima ballerina

Koop een tutu of een mooie sportlegging. Als je er goed en sportief uitziet, raak je gemotiveerder.

10. Leer in de metro of bus om je evenwicht te houden

Je evenwicht behouden is voor ballerina’s natuurlijk het belangrijkste, maar dat geldt eigenlijk voor iedereen. Het beste kun je dat oefenen in een rijdende bus of metro. Zet je voeten plat op de grond, net iets wijder dan je schouders en zonder iets vast te houden.

(Hoofdbeeld via Balletskills)

Meer workout tips? Volg How to Make op Facebook voor meer workout video’s, lifehacks en creatieve DIY ideeën!